Fakomehanički glaukom-prikaz slučaja

1. Tanja Anušić, Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina
2. Bobana Petrović, JZU Bolnica Istocno Sarajevo, Republic of Srpska, Bosnia and Herzegovina

SAŽETAK

Cilj:
Fakomehanički glaukom je akutni sekundarni glaukom zatvorenog ugla, koji je izazvan intumescentnom kataraktom.

Prikaz slučaja:
Predstavili smo muškarca S.M., životne dobi 72 godine, kojem je prije tri godine postavljena dijagnoza senilne incipijentne katarakte na oba oka. Sada se javio na ambulantni pregled zbog jako lošeg vida na lijevom oku, a radi planiranja operativnog zahvata fakoemulzifikacije sa ugradnjom intraokularnog sočiva (PHACO + IOL OS). Nalaz pri pregledu: VOD:0,5/60; VOS:L+P+; TOU=14 mmHg; FOU (na midrijazu): ne vidi se. Par sati kasnije javlja se bol u lijevom oku, lijevoj polovini glave, praćen mučninom sa povraćanjem. Tada se ponovo izmjeri IOP na lijevom oku: 54 mmHg i pacijent se hospitalizuje. BM OD: arcus senilis, prednja komora (CA) diskretno plića, incipijentno zamućenje sočiva. BM OS: arcus senilis, edem epitela rožnjače, plitka CA, pupila šira, ne reaguje na svjetlost, intumescentno zamućenje sočiva. Nakon što se IOP na lijevom oku medikamentozno smanji na 18 mmHg (topikalno timolol, sol a 0,5%, dorzolamid, sol, dexamethason-neomycin, sol, te sistemski acetazolamid, per os i manitol, sol, intravenski), uradi se operativni zahvat PHACO +PCL OS. Na kontrolnom pregledu sedam dana nakon operacije, bez antiglaukomske terapije: VOS:0,2;TOS=10 mmHg;Goniskopia OU: komorni ugao srednje,širok,otvoren,pigmentacija Scheie II.

Zaključak:
Kod fakomehaničkog glaukoma prevencija ima veliki značaj,tako kod osoba sa anatomskim predispozicijama(plitka prednja komora) potrebno je izvršiti operaciju katarakte prije nego što dođe u fazu intumescencije.

Кључне речи :

Тематска област: glaukom

Уводни рад: Да